Camperreis Henk en Loek West Canada 2019

Met zonneschijn op weg naar Mount Robson Provincial Park

Zondag, 29 september
Jasper-Mount Robson Provincial Park, 116 km

De nacht was weer een stukje kouder, maar dankzij de verwarming was het toch uit te houden. Voor we de camping verlaten vullen we de verswater tank en legen we de afvaltanks. Vervolgens gaan we naar Jasper om te tanken (ik vind het prettig om de tank niet te veel leeg te rijden), propaan te tanken (om de verarming op gang te houden) en nog wat boodschappen voor de rest van de week te doen. Loek gaat op het station nog wat treinen bekijken terwijl ik in de stationshal gebruik maak van de prima Wi-Fi verbinding om de weblog bij te werken. We drinken koffie bij de bakery waar ze prima verse croissants en gebakjes hebben. En ook de koffie was er heel behoorlijk; het kan dus wel…
Hierna verlaten we Jasper en gaan op weg naar Mount Robson Provincial Park. Ook dit weer een erg mooie rit met veel panorama’s en mooi gekleurde bomen. Mount Robson is met een hoogte van 3954 meter de hoogste berg in de Rocky Mountains.
Intussen is de zon gaan schijnen en ten opzichte van Jasper is de temperatuur een stuk aangenamer. Komt ook doordat we inmiddels een stuk lager zitten. In het visitor centre vragen we naar de wandelmogelijkheden in de omgeving en we kregen als suggestie om een wandeling langs de Fraser River, naar de Overlander Falls, te maken. Een niet al te moeilijke wandeling die uiteindelijk uitkomt bij een mooie waterval. Bij het begin van het pad hing een waarschuwing dat je moest oppassen om beren, die bessen aten, te verrassen. Overigens word je overal voor beren gewaarschuwd, maar wij hebben er nog geen een gezien…
Tenslotte met de camper door naar onze overnachtigsplaats even buiten het park. Deze hadden we niet gereserveerd, maar er was volop plaats. Tete Jaune Lodge & RV Park is een mooie camping gelegen aan de Fraser River. Er is zelfs een restaurant, maar omdat we net boodschappen voor de rest van onze reis hebben ingeslagen maken we daar geen gebruik van. Er is zelfs Wi-Fi op onze plek, zodat we de weblog vanuit de camper kunnen bijwerken. Het is hier een uur vroeger dan in Alberta zodat onze dag een uur langer is en het tijdverschil met Nederland 9 uur bedraagt. We genieten van de mooie ondergaande zon en wijden ons weer aan de gebruikelijke camperrituelen, met het vooruitzicht van opnieuw een koude nacht.