Camperreis Henk en Loek West Canada 2019

Regen, regen en een beetje zonneschijn

Dinsdag, 17 september
Hope-Osoyoos, 268 km

Vandaag een lange reisdag over een mooie, maar bochtige weg, Highway 3. Mooie uitzichten, maar jammer dat het zoveel regende. Onderweg gestopt bij een oude mijnwerk nederzetting, nu een museum dat helaas gesloten was. Wel wat objecten buiten die te bekijken waren. Daarna verder naar Osoyoos, waar we een bezoek brengen aan de Desert Model Railroad. Bijzonder hieraan is dat het allemaal Europese treinen en landschappen zijn. Volgens de beschrijving is het de grootste Europese modelspoorbaan in Canada. Jammer dat het zo ontzettend blijft regenen, waardoor verdere buitenactiviteiten niet echt aanlokkelijk werden. En dan te bedenken dat Osoyoos volgens de reisgids de minste regenval van Canada heeft….
Rond 16.30 uur komen we aan bij het Island View Resort. Bij de receptie was niemand aanwezig, maar op het prikbord hing een papier bestemd voor “Dikstra”. Het is geen echte plek voor dag kampeerders; er staan hier vooral grote campers van mensen die hier min of meer permanent staan. Het is er in ieder geval heerlijk rustig.

Woensdag, 18 september
Osoyoos-Vernon, 188 km

Het heeft een groot gedeelte van de nacht geregend en vanmorgen na het opstaan leek er geen eind te komen aan de waterstralen die over ons uitgestort werden. De lucht was rondom asgrauw en het zag er niet naar uit dat het spoedig beter zou worden. Jammer, omdat we een mooie rit voor de boeg hebben maar daar is nu dus weinig van te zien. Na het aftanken van de camper (105 liter à $ 1,26, een halve tankinhoud!) verlaten we Osoyoos via highway 97. De ruitenwissers gaan gestaag heen en weer om nog enig zicht op de weg te houden. Onderweg stoppen we om in de camper koffie te zetten. Dan is het wel erg fijn als je alles bij je hebt en dat je kunt stoppen waar je wilt.
Zo rond het middaguur wordt het eindelijk droog en breekt zelfs de zon door. Na 4 buiige dagen is dit wel een heel bijzonder natuurverschijnsel. We stoppen om in onze camper te lunchen. Ik maak een korte wandeling om de benen te strekken en word aangesproken door een mevrouw die haar fiets van de auto haalt. Ze groet me en vraagt waar ik vandaan kom. Op mijn antwoord dat ik uit Nederland kwam vertelde ze dat haar man ook “Dutch” was. Een leuk gesprekje, waarin ze ondermeer vertelde dat er verderop diverse picknickplaatsen waren en dat er ook een farm was waar van alles was te zien. Dat was een hele leuke tip. Die farm, Gatzke Orchards, halverwege tussen Kelowna en Vernon, bleek een bonte verzameling van oude landbouwwerktuigen en afgedankte huishoudelijke apparaten. Een soort verwilderd openluchtmuseum. Er was ook veel fruit en andere boerderij artikelen te koop. Deze streek is overigens bekend vanwege de wijnbouw en fruitteelt. Overal zie je fruitstalletjes langs de weg en bordjes die naar wijn domeinen verwijzen. Na dit onverwacht leuke uitstapje gaan we verder richting Vernon. Daar doen we eerst nog wat boodschappen bij Walmart om tenslotte naar onze verblijfplaats, Swan Lake Resort, te gaan. Daar kunnen we zowaar nog een tijdje buiten zitten met onze drankjes.

Edith

Hoi Henk en Loek. Wat jammer van het weer het eerste stuk van de reis, maar uiteindelijk werd het toch beter, lees ik. Gelukkig maar, want van die constante druil word je niet vrolijk. Leuke ontmoeting met die mevrouw en dat je dan zo'n tip krijgt. Heel bijzonder. Na het lezen ging ik naar de volgende reismee en kreeg een foutmelding. Ik ga het straks nog een keertje proberen en anders komt het vast met het volgende reisverslag goed. Liefs, Edith

Ab

Leuke verhalen en foto's. Ziet er allemaal veel Europeser uit dan de USA. Een troost voor het slechte weer: Het kan aleen maar beter worden.
Hartelijke groeten,

Ab

Marian

Hallo Henk en Loek,
Jammer van de regen, ik hoop dat jullie beter weer krijgen en genieten van het landschap. Fijne reis !!!